måndag 5 november 2012

Skogstokigt Receptkort med Donuts

Här kommer ett receptkort från mig med Skogstokigas
"Digi 3 Donuts"
"Digi Recept Donuts"
Cirklarna kommer från "Digi Cirklar Er Dig Kärlek"
Den lille bagaren kommer från "Digi Kanelbullekit"
Här är motiven färdigmålade med promarkers.
*
Motiven utklippta
*
Alla motiven är chalkade runt kanterna. Först med mörkbrunt, sedan med svart.
Detta för att få en 3D-känsla på diggisarna.
*
Ritat stygn med svart penna runt kanterna på receptetiketten.
*
Gjort små prickar med Gelly Roll White på donutsen utan glasyr.
*
Här har jag använt mig av Pearl Maker White för att göra strössel.
*
Voila!!! Så här blev resultatet!
*
Hoppas att ni blir inspirerade!
Skogstokiga pysselkramar
Petra

7 kommentarer:

Emma sa...

Du använder ju Promarker då du färglägger, vad använder du för papper för att få de optimalt vid utskrift från dator och färgläggning?
Det verkar dom att pappret är ganska tjockt också?
Väldigt nyfiken då jag själv färglägger med promarker men inte hittat rätt än.. :)

Lena sa...

Supersmarrigt kort verkligen! Blev fikasugen på en gång!

ha en härlig dag!! (trots det mindre roliga vädret)

Kram Lena

Petra Skogstokiga sa...

Svar på fråga:
Jag har använt mig av Panduros skisspapper. Bra stadga i pappret samt lätt att måla med promarkers på. Samt att det har en matt yta.

Mer information hittar du under fliken "TIPS" här i min blogg.

Skogstokiga pysselkramar
Petra

Susanne sa...

Vilket supersmarrigt kort, så härligt färglagt och dekorerat. Nu blev jag också fika sugen :) Ha en fin vecka!!! Kramizar Susanne

Hanna sa...

Kan inte få nog av dina underbara kort! Alltid lika fina och inspirerande! Det här receptkortet är ju bara hur läckert som helst, älskar hur du använde Pearl Makern till strösslet, vilken kul idé :)
Tusen tack för att du delade med dig av lite steg-för-steg-bilder, väldigt roligt och lärorikt!

ha en fin vecka,
kram Hanna

Carina sa...

Mumsigt och SNYGGT:)

Soulsister sa...

LOVE it!!!