söndag 26 februari 2012

Tips att skriva ut Digitala Hörn

Här kommer ett litet tips från mig hur ni kan skriva ut
digitala hörn från programmet Word.
Det blir såååååååå bra sååååååå!
*
1. Infoga figur rektangel/kvadrat
.*
2. Klicka på det tomma dokumentet. Nu är kvadraten infogad.
*
Ändra storlek på kvadradet där den röda pilen pekar.
*
3. Jag har valt 14x14cm.
*
4. Så... nu är kvadraten 14x14cm.
*
5. Klickar på INFOGA sedan på BILD.
Och väljer vilken hörn jag vill ha.
*
6. Markerar hörnet. Går in under FORMAT/FIGURSÄTTNING och väljer
FRAMFÖR TEXT.
*
7. Nu flyttar jag hörnet högst upp till höger.
*
8. Sedan håller jag pekaren vid den gröna pricken och snurrar på hörnet tills
jag är nöjd :O)
*
9. Så... nu är det i det högra hörnet.
*
10. Fortsätter på samma sätt till jag har ett motiv i varje hörn.
*
11. Markerar kvadraten och trycker på DELETE-knappen
*
12. Så... nu är kvadraten borta :O)
*
13. Nu är det bara att skriva ut på valfritt papper och beskära kanterna.
*
14. Klart!
*
Här har jag valt att skriva ut en cirkel.
*
Blir hur bra som helst :O)
Hoppas att ni blir inspirerade!
Snart kommer ni få se kort med de utskrifterna av diggisarna.
Skogstokiga pysselkramar
Petra

3 kommentarer:

Soulsister sa...

Jag bara ÄLSKAR dina TIPS!

Anonym sa...

Hej.

Undrar bara vad du har för någon skrivare?

Petra Skogstokiga sa...

Svar på fråga:
Se under fliken "Tips" högst upp här i bloggen så finns information ang. skrivare mm.
Skogstokiga pysselkramar
Petra