onsdag 3 november 2010

Juleljus från DT Cathrin

Tjohej på er alla!
Idag visas ett toksnyggt blockljus dekorerad
av DT Cathrin med Skogstokigas
"Bakgrund Jul"
"Minibiljett-Nu tändas tusen juleljus"
----------------------------Cathrin har stämplat på en vit servett.
Tagit det översta lagret och klippt ut runt motivet.
Sedan bakplåtspapper över motivet.
Därefter har hon värmt över bakplåtspappret
och motivet med en embossingfön.
Då smälter motivet in i ljuset.
Supersnyggt!
Jag har själv provat men jag har använt mig
av vitt silkespapper. Hade inga vita servetter hemma.
Resultatet visas vid senare tillfälle.
............................
Skogstokiga onsdagshälningar
Petra

6 kommentarer:

Kari sa...

Så lekkert!

Kari :-)

Cathrin sa...

Pst.....man ska ha ett bakplåtspapper över servetten oxå när man värmer.

Har ni inte provar detta är det ett måste.

Kram och ha en bra dag! Cathrin

Soulsister sa...

Det där var ju superfint, jag ska försöka mig på något sådant senare....spelar det någon roll vilken stämpeldyna man använder?

kram

Pernilla/Trollwing sa...

Men Cathrin, vilket underbart ljus!!! Så himla smakfullt, ser jättelyxigt ut! Superfin stämpel också Petra!

Massa kramar:)

Pimmi sa...

Mycket inspirerande blogg, har beställt några stämplar idag och nu längtar jag tills de kommer i min brevlåda. Du hade så mycke snygga stämplar och riktigt fina inspirationsalster här på sidan
/Emma

Ellis sa...

Vshead snyggt det blev! =)
Måste testa att göra det också, har gjort det innan men inte med bakplåtspapper till hjälp!
Kram