måndag 12 juli 2010

Skogstokigt 3D-kort till fantastiska Lena

Hejsan hoppsan på er alla!
Idag visar jag något som jag gjort och skickat
till Lena för att visa min uppskattning.
Denna tjej hittade till Skogstokiga ganska tidigt
och har nästan varit med från början och skapat
superhärliga alster åt och med Skogstokiga.

Kortet är gjort i 3D-format och de Skogstokiga
motiven är...
"Dubbeldörr med trappsteg"
"Stort träd"
"Blommor i kruka"
"Balkonglåda"
"Mysig Djävul"
"Minibiljett-Sommaren är här"
"Miniblomma"

....................................
Här nedan kommer detaljbilderDet här jag har använt och gjort
-Kortet är frihandsgjort (ej använt mall)
-Dubbeldörren finns på båda sidor.
-Använt kartong i olika tjocklek
-Skurit med skalpell
-Chalkat kanter
-Ritat stygn
-Gjort träpanel på huset av kartong
-Monterat dit dörrknoppar med hjälp av träkulor.
-Använt öljetter
-Målat med Promarkers
-Stansat
-Självhäftande kardborre för att förankra
sidorna med "gräsmattan"
-Använt 3D Crystal Glaze på en del av blommorna
-Använt vit Pearl Maker i mitten på en del blommor.

Tidsåtgång=ca 6-7timmar

......................................
Sommar sommar sommar...
Nog för att det är härligt med sommar och värme
men igår hade vi +30,3 grader inomhus och
+ 35,2 grader utomhus i skugg.
Då var man inte så kaxig.
Skogstokiga måndagskramar
Petra

11 kommentarer:

Cathrin sa...

Wowo wow wow helt makalöst fantastiskt vilken skapelse, Du är helt otrolig Petra.

Känns som om jag och Lena är två av de Skogstokiga gammla uvarna, hi,hi.

Ha det gott i värmen!

Kram Cathrin

Pysselbus sa...

Helt ofantligt läckert!!!! Trippelt wow! Jätteinpirerande och Lena måste ha blivit såååå glad, perfekt sätt att visa uppskattning!

Kram
Linda

Soulsister sa...

Helt otroligt vilket jobb du lagt ner Petra! WOW, sanslöst så fint.
Känner också mig som en gammal uv Cathrin :D

kram

lenascrappar sa...

Kortet är fantastiskt...som jag skrev till Petra när jag fått det..hakan trillade i backen kan jag säga...blev så paff då detta var det mest kreativa alster jag sett!!
Jag kollar på det varje dag och man kan titta på alla detaljer hur mycket som helst..

Det är en superfin present och jag uppskattar den otroligt mycket och tanken från Petra!!

Massor med kramar till dig!!!
Lena

Taru = Jehkotar sa...

So great, perfect idea!!! I love!

Mag sa...

Wow wow wow what a wonderful creation !!! Really fantastic !!!
Hugs
Mag :)

Maria sa...

Vilket konstverk!Jag beundrar dina kort så oerhört mycket - du lägger ner tid och kraft och fantasi på allt du gör.Du gladde Lena - och du gläder också mig med allt härligt!
Njut av dagen - även om den blir varm!
Maria

Evas Pyssel sa...

Otroligt vilket kort du gjort !! Du är så påhittig och får till detaljerna så perfekt. Ni är ett fantastiskt team , Lena och du !!!
Kram på dig i sommarvärmen !!Eva K

Petra/Paradise sa...

Å herre guuuuud!! Jag SVIMMAR!!!
*reser mig upp* Å så svimmar jag igen!!
Helt ooooootroligt kort Petra.
HUr sjutton kom du på denna idéen?! Superduperfint och Lena måste svimmat även hon som fick se detta live. Hålla det, snusa på det, klämma å känna på det. Å få ha det i sin ägo.
Lyllos henne!
Men jag har också ett toppenfint skogstokigt kort i mina ägor! *stolt* ;)

Kortet är i vilket fall sjukt häftigt!!
Jah du vännen, du kan du!

KRAAAM

Petra sa...

Vilket fantastiskt fint och detaljerat kort. Underbart helt enkelt.
/Petra

L8 sa...

Så genomtänkt, så detaljerat, så underbart!!! Träpanelen, dörrknopparna, dörrskylten osv osv... Och jag gillar att du skriver tidsåtgång ;)
Kram
PS. Efter 3 veckor i Spanien så känns 30 grader rätt svalt... :)