fredag 9 april 2010

Skogstokigt kort med Träfönster

Hej på er alla!
Nu ska jag visa ett födelsedagskort som jag
gjorde till Lena när hon fyllde år.
Först ville jag ha Skogstokigas "Träfönster"
i riktig 3D-känsla. Tanken var när jag
skapade motivet, att göra ett fönster för att
kunna scrappa det i så trovärdig känsla som möjligt.

Först stämplade jag tre motiv.
Målade endast det som behövde synas när jag
skulle montera ihop dem.

När de var målade klistrade jag dem på
lite tunnare vit kartong (tårtkartong)

Sedan skar jag ut de tre motiven med skalpell.
Därefter skar jag ur de delar om inte behövdes
i själva fönstret. Se bilden nedan.
Så här blev det när jag klistrade ihop de två
understa delarna av fönstret.
Och så här blev resultatet när alla tre delarna
är ihopklistrade. Jag målade kanterna runt om
och chalkade dem även med Dark Brown.
Riktigt cool 3D-effekt och gammaldags stil.
Och så här blev kortet.
De Skogstokiga motiven är.
"Träfönster"
"Cirkel-Hipp Hipp Hurra Grattis"
"Stor Knappblomma"
"Minitag-Blommor äro röda"
"Minibiljett-Hipp Hipp Hurra Grattis"
"Tjej med famn av blommor"
"Tag-Ja må du leva"
"Bakgrund Musik"
"RosettBakelse"
"Minibiljett-Kram"
"Textremsa Grattis"
Insidan
Baksidan
Själva stommen på kortet är utsidan av en barnbok
som jag klätt med passande papper.
Hoppas att ni blir inspirerade.
Skogstokiga fredagskramar
Petra

24 kommentarer:

Anonym sa...

Bara helt enkelt ett UNDERBART kort.trevligt att även få se jobbet bakom skapandet av stämpeln.
Ha en bra dag // Inga

Anneli Mellstrand sa...

Vilket jobb .......men det blev ju kanon fint

Ha en trevlig helg

//anneli

Petra/Trollet sa...

Så läckert med fönstret i 3-D...
Vad schysst att du visade hur man gör - TACK!!!!!!

Cathrin sa...

Galet fantastiskt underbart ja jag hittar inte alla ord, shit vad fint.
Vilket jobb sen då, men vad gör det bara det blir bra och roligt är det ju.

Kram Cathrin

Britt-Inger sa...

Helt otroligt läckert :) Vilken effekt!!!!
En undran, var kan jag beställa stämplarna Er?
Ha en bra dag.
Kram, Britt-Inger

bili sa...

Läckert 3D-kort! Jättebra bildbeskrivning hur du jobbat dej fram till kortet.

Lena sa...

Självkart blev man inspirerad. Oj,oj,oj vad snyggt det blev. Så jättehäftigt! Ha en trevlig helg. Lena

Soulsister sa...

Men jisses så fint! Jag som älskar 3d blir ju helt frälst!

Frideborg sa...

Jättehärligt med fönstret!
Kan bara säga att jag är full av beundran.
Kram

Christine Schärfer sa...

Jättefint kort och tack för tipset och inspiration. Det blev riktigt effekfullt. Love it.

Kram
Christine S

Anonym sa...

Helt fantastiskt fint.
Ett av de finaste jag sett!!!
Får försöka testa detta,hoppas då att resultatet blir... det får vi se.TACK!!!!!!
Hanna.F

Lottas vrå sa...

Vilken bra idé - detta gillade jag. Liftvarning!
Tack för tipset.

Mummylade sa...

så fantastiskt läckert!!!

Mag sa...

What a great idea !!! Thanks for sharing !!!
Hugs
Mag :)

Joan sa...

Wow, det vindue-stempel er da bare for sejt. Det gad jeg godt eje..
Rigtig god weekend :)

annkan sa...

Ett helt underbart kort med ett urtjusigt fönster!!
Ja, blev väldigt inspirerad.
*tummen upp*

Trevlig helg.

Kram.

Pillan. sa...

Vilken härlig effekt med ett 3D fönster! /Pillan

Evas Pyssel sa...

Jättefint kort Petra !! Och vad fiffigt att använda en bok som stomme. Det blir ju stadigt och bra. Kram Eva K

Kari sa...

Wow! Det ble utrolig fint, men en ganske stor jobb. Har forelsket meg helt i deres stempler.

Kari :-)

Sabina sa...

Vilken härlig idé!! Och kortet blev jättefint!

Ellis sa...

Vad läckert kort och så bra det blev med fönstret! =)
Kramar

Eivor/Ejja sa...

Ååå så fint, vilken inspiration jag får!!

Hej från mig,
Eivor/Ejja

Anonym sa...

Så flott med den 3D effekten på kortet.
Takk for at du deler.
Marit S

Anonym sa...

Underbart 3-D kort... Fantasi har du gått om. Härligt att du delar med dig tekniken.Nu fick jag skaparlust: )

Kram Susanne i Kalmar