fredag 16 april 2010

Skogstokig Receptbok

Tjohej på er alla!
Nu är Skogstokiga tillbaka från semestern.

Här kommer en altrad receptbok från mig
med Skogstokigas "Tokig Kocka/Bagerska"
och "Stor Mall".
Jag började med att plocka isär boken och klä om
fram- och baksidan med mönstrat papper.
Klicka på bilden för större format/Click to view in large size

Sedan skar jag ut de små små rektanglarna för att
jag skulle kunna montera ihop boken igen. Pilligt värre!
Gjorde två hål på framsidan med håltången
och satte i guldfärgade lite större öljetter.
Därefter tog jag naturfärgat snöre och knöt
fast en träslev.
Klicka på bilden för större format/Click to view in large size Och så här blev det färdiga resultatet.Sista dagen av tävlingen är idag.
Glöm inte lämna kommentar för att vara med.
Imorgon presenteras en vinnare här i bloggen.
Skogstokiga fredagskramar
Petra

23 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Boken är super duper fin
Hoppas det är skönt att vara tillbaka efter semester

//anneli

Cathrin sa...

Wow wow wow, jag smäller av......vilken helt otroligt underbar receptbok. En sådan borde alla kockar ha, tänk vad glad man skulle bli bara av att ta fram receptboken.

Kram Cathrin

Soulsister sa...

Najs, sååå supernajs!

bili sa...

Tuff receptbok. Den skulle man ha hemma och kunna titta i så gott som dagligen. Fina stämplar och härliga färger.

Anonym sa...

Flott bok. Tøft med sleiven på forsiden.
Marit S

Britt-Inger sa...

Det kanske är så där den ska se ut för att man ska ta fram boken ifrån hyllan ;);) Kanske roligare då när man har idé torka i köket.
Jättefint dekorerat :):)
Kram, Britt-Inger

Rach sa...

fantastic.x

Kari sa...

Super kokebok! Kanskje jeg klarer å lage noe lignende i helgen?
Koser meg virkelig med bloggen deres. Mange flotte ideer som gir meg masse inspirasjon. Dessverre rekker ikke tiden alltid til...

Kari :-)

Mummylade sa...

åh vilken bra idé. Måste nog låna den =)

Lena sa...

Så himla snygg och läcker bok. Vilken prydnad för köket den är. Superfin. Ha en bra helg. Kram Lena

Christine Schärfer sa...

Jättefin bok. Har tänkt länge på att göra en recept bok att ge bort. Men har ännu inte kommit igång. Tack för inspiration. Trevlig helg!

Christine S

katharina petersson sa...

Så fin!!! Gillade texten "som vi gillar".En bok att verkligen använda.

Kram Katha

Anonym sa...

Boken är jättefin. / jenny

Ellis sa...

vad läckert det blev, jag har en med slev på framsidan hemma, kanske skulle göra den lite mer personlig! =)
Kram

Evas Pyssel sa...

Gu´så pilligt men såå bra det blev. Det är ju så kul att ge bort sådana här personliga presenter. Och ha själv också förstås.
Är du verkligen hemma ??? Man blir ju orolig med allt "skit" som händer. Kram på dig från Eva K

Pia sa...

nej det er jeg næsten nød til at eje til alle mine grill opskrifter, super nydelig

Joan sa...

Oj, oj hvor er den bare fin :)
Velkommen hjem fra ferie.

sabina sa...

Vad du har fått hörnen fint fixade på boken.

Anne-Lie sa...

Ursnyggt!
Undrar om inte min BIA ska plockas fram ur gömmorna...

Eivor/Ejja sa...

Vilken fin bok!! Så stilren, med fina detaljer.
Du gör mig sugen på att scrappa de böcker jag har hemma i skåpet, som är i blå plast (blääää). TACK!

Hej från mig,
Eivor/Ejja

Mag sa...

Oh wow what an amazing creation !!! Thanks for sharing, really fantastic work.
Hugs
Mag :)

lenascrappar sa...

Superfin bok!!! med sleven på blir den ju grym..även en prydnad...

Skönt att du är hemma igen...

Kram

annkan sa...

Välkommen tillbaka!

Men vilken superhäftig receptbok!!
Gillar den tokmycket.
Nu vart jag ju väldans sugen på att göra en sån. Varit på väg länge, men haft svårt att komma till skott.

Toppenfin är din!!!

Kram och trevlig helg.