måndag 29 mars 2010

Mönster med Promarkers, Skuggtips och Award från Sue.

Hej på er alla!
Här kommer två bilder med Promarkers måleritips mönster.
Det är bara att testa sig fram på ett vanligt vitt pappersark
innan man ger sig på själva motivet.

Klicka på bilden för större format/Clicka to view in large size


................................................


..............................................................
Gjorde den här bilden till en tjej för en tid sedan som
gärna ville ha tips om hur man skuggar och nu delar
jag med mig av den till er.
Ni väljer själv vart ni vill ha ljuspunkten när ni målar.
Jag brukar ha den från höger sida för att man
öppnar oftast kort eller dyligt därifrån.
Hoppas att ni blir inspirerade.
Jag har fått en Award från kära Sue i Australien.
Tack så jättemycket för den och en stor kram till dig.
Jag skickar den vidare alla Skogstokiga DTs
Gamla, nuvarande och kommande :O)

Jag vill skicka en stor kram och tacka Lena för sällskapet
på scrapmässan i Helsingborg igår och för påskpresenten.
Plus att jag fick träffa Eva och Susanne igen. Jättekul!
Eva! Tack för den fina virkade hönan :O)
Och så fick jag handlat lite Promarkers, cardstock,
lim, chalk i olika nyanser samt ett Paper Pad med
mönstrat papper från Basic Grey.

Det var allt för idag.
Skogstokiga måndagshälsningar
Petra

10 kommentarer:

Cathrin sa...

Nä nu protesterar jag.......nästa gång går du på mässa med mej, eller hur?

Tack för fina tips!
Kram Cathrin

lenascrappar sa...

Tack själv!!!, både för sällskapet och födelsedagspresenterna!!! Känner mig grymt bortskämd!!! Det var vansinnigt roligt!!! Alltid kul att träffa dig!
Mina inköp kommer förhoppningsvis visas under dagen..mycket blommor blev det=)

Kanon att visa skuggorna på det sättet!!!!

Ha en kanondag!!
Kram Lena

Ps. Cathrin, du får komma till nästa Helsingborgmässa!!! =)

Petra/Paradise sa...

Tack vännen för awarden!! *glad* :)

Tack för jättebra skuggningstips!
Jag suger åt mig ALLT du skriver!!


VAd avis jag blir på dig som varit på mässa!

Ha det bra!!!
KRAMAR

Evas Pyssel sa...

TACK själv kära Petra ! Det är enormt roligt att träffa dig. Mässan är ju urkul att besöka. man blir bara så ha-galen.
Jaha e´de´så man målar så fina skuggor. Jag måste lära mig.
Kram Eva K

Eivor/Ejja sa...

Fin kurs i färgläggning och skuggtips!!

TACK!
/Ejja

Anonym sa...

Tack så hjärtligt Petra både för stämplar och för att jag fick träffa dig igen...Kanonskoj : )
Underbart att du visar dina målningstekniker... jag får öva nu!!
Ha en underbar vecka!
Massor av vårkramar!
Susanne i Kalmar

Gurkiss Scrappande sa...

Verkligen super bra tips :)

KUL med award :) Grattis

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Anita sa...

Tack för bra målatips.
Jag skriver ut och sparar. Kanon.
Kramis från Anita

Ellis sa...

Härligt med lite mer måleritips och fin award! =)
Kramar

Anonym sa...

Takk for Promarker kurset. Alltid fint å få tips om fargelegging.
Marit S