tisdag 9 mars 2010

Mitt Skogstokiga Påskkort

Hej hej på er alla!
Det är så otroligt roligt att göra påskkort och påskalster.
Jag har gjort ett gäng saker som jag kommer att visa nu
i mars :O). Idag visar jag ett påskkort med
Skogstokigas "Lillan som påskkärring"
"Skogstokig Swirl"
och "Text-Glad Påsk"
Jag har som Petra/Paradise gjort med motivet
"JordgubbsBakelse", stämplat på olika mönstrat
papper och på så sätt fått jättecoola mönster på
sjaletten, blusen och förklädet. Sedan har jag
skuggat med Promarkers varma gråa nyanser
för att få till 3D-effekten.
Den Skogstokiga Swirlen har jag färglagt
med en matchande färg till påskkärringen.
Det var allt för idag.
Glöm inte lämna kommentar för att vara
med i tävlingen om att vinna 3st stämplar
från Skogstokiga.

Skogstokiga tisdagskramar
Petra

18 kommentarer:

Inga Larsson sa...

Så härliga färger på denna påskgumma.skönt att det inte måste vara gult.Denna helt i min stil.// kram Inga

LenA sa...

Vilken härlig effekt det blir när påskgumman har fått kläder i olika mönsterpapper, superfint kort!
Tack för bilden på swirlen....den hamnade på min önskelista!
Kram

Anneli Mellstrand sa...

Härliga färger
Ha en skön Tisdag

//anneli

Soulsister sa...

Supercoolt!!!

Lena sa...

Påskgumman är så häftig i sina kläder. Underbart kort. // Lena

L8 sa...

Ett perfekt sätt att använda spillbitar från sina favoritpapper :) Fick grym påskinspiration nu!
Kram

Petra/Paradise sa...

Visst är det roligt men framför allt smidigt att stämpla på mönstrat papper!
Då slipper man färglägga :P
(För det tar ju faktiskt lite tid) ;)
Det enda som behövs är ju att skugga lite. *VOILA* =D

SUPERSNYGGT!!

Cathrin sa...

Ja det där är ett smidigt sätt att "färglägga", lite pillrigt att klippa men det är kul nån gång, och fint blir det.

Kranm Cathrin

Mag sa...

Oh wow I just LOVE this one, the colors are amazing !!! perfect for this theme.
Hugs
Mag :)

Pia sa...

så super skønt kort og smart med at bruge mønster papir til tøjet.
knus Pia

Lottas vrå sa...

Gillar ditt kort!
Härliga färgkombinationer.

Har själv gjort ett försök till att använda papper istället för att färglägga - bra tips om skuggningen för att få mer effekter. Tack!

Cathrine A sa...

Så läckert att måla i swirlen, måsta jag testa också.

Gro sa...

Kjempelekkert kort, så fint med mønsterpapir på klærne!

lenascrappar sa...

sUperfint kort!!! Ideén med papper är en kanonidé..måste testa när jag piggnat till...gårdagens enorma trötthet resulterade i maginfluensa...har legat heeela dagen men nu orkat mig fram till datorn för en snabbtitt...

Kram Lena

Kvinna 37 sa...

Vet inte om mitt tidgare inlägg kom med eller inte... Skriver igen!

Så fint påskkort, bra tips med stämplarna. Vill också tacka för de färgläggningstips du lagt ut här den senaste tiden.

//Malin Levin

Eivor/Ejja sa...

Så fin liten gumma, snyggt kort!

Hej från mig,
Eivor/Ejja

annkan sa...

SÅ snyggt färglagt!
Tokgillar hur du färglagt förklädet- snyggt!!!

Brigadier sa...

Servus from Austria, you are done nice cards and I will be with you frequently guest.