tisdag 2 mars 2010

Måleritips och Skogstokigt Påskkort

Hej på er alla!
Här kommer ytterligare ett måleritips med ProMarkers
från mig. Observera att nyanserna blir olika beroende på
pappret. Pennorna har även en tendens att "blöda" på en
del papper. "Blöda"=färgen flyter ut på pappret.
Klicka på bilden för större format/Click to view in large size

.......................................

Här kommer ett påskkort skapat av mig
med Skogstokigas "Stort Träd"
"Stenmur", "Bus som Påskhare"
och "Minicirkel-Glad Påsk"
Imorgon visar jag lite bilder av hur det ser ut
hemma hos mig. Samt två kort. Ett från DT Lena
och ett från DT Petra/Paradise.

Glöm inte lämna kommentar
för att vara med i tävlingen!
Skogstokiga tisdagshälsningar
Petra

32 kommentarer:

loke / viggen sa...

Tack för denna vårkänsla nu när snön kom tillbaka igen.
//Lena

Anneli Mellstrand sa...

Kanon bra med dessa målar tips
Fint kort också testar nog något liknande ikväll...........

//anneli

Gro sa...

Så herlig påskekort! Får meg til å lengte enda mer til våren!

AnkieG sa...

Vilket jättefint påskkort, vill ha vår nu!!

Cathrin sa...

Oj oj vilket färgklick, härligt.
Tänk att få sitta där på muren och dingla med benen och mumsa påskgodis i vårsolen.

Kram Cathrin

Soulsister sa...

Underbart kort Petra, bara älskar den söta påskharen :)


kram

Ellis sa...

Vilket fint påskkort, har inte börjat med dem ännu, måste fixa lite andra först! =)
Kram

LenA sa...

Ett påskkort som man verkligen blir GLAD av, påskharen är såå söt!
Tack för måleritipsen!
Kram

Susanne Friberg sa...

Hejsan
Så söt kort och tusen tack för alla tips,det är Guld värt.
Vänligen Sanna

Petra/Paradise sa...

Ett UNDERBART kort som alltid!
Din färgläggning är magisk!!

Tusen tack för färgläggningstipset =D

Såg en fin textstämpel inne hos Cathrin.
Berätta vad du ska ha så köper jag den omedelbums! =D

Stora kramar Petra

Eivor/Ejja sa...

Jättefin påskstämpel, så söt!! Kul att vi ska få se hur du har det*ler*.

Eivor/Ejja

www.eivor.blogg.se

Anita sa...

Du är ju otrolig! Vilket läckert kort.
Tack för målartips. Ansiktet är nog det jag tycker är lättast att måla. :o)
Hoppas att solen lyser på dej idag. Här skiner den så underbart.
Kramis

Dot Scrap sa...

Bus som Påskhare er bare så fin på dette kort. Dejligt nu hvor påsken snart er her.

Viddan sa...

Tack för ännu ett bra måleritips och all inspiratinfrån alla fina kort som gjorts här på sistone!

therése Lundberg sa...

Ännu fler braiga målartips! Tackar!

LillBlomman sa...

Hej, hej! Vad skoj att få lite tips hur du färglägger, du är så duktig på det! Kramar!

lenascrappar sa...

Tokläckert kort!!! hakan trillade ner i skrivbordet!! Såå jäkla fint!! helt i min smak!!

Ser fram emot morgonens inlägg nyfiken som jag är...=)

Kram på dig!! Lena

Annika N sa...

Vilket jättefint kort och tack för alla bra målartips:)

lambisoft sa...

Fint kort! Roligt med dina målartips, väldigt inspirerande! Vad använder du för papper när du målar, mina blöder ganska rejält och jag är på jakt efter andra.

Angelica sa...

Jätteroligt med tipsen för ProMarkers!

Anonym sa...

Vilket härligt påskkort !!! Trädet är jättefint och så användbart. Och TACK TACK för alla målartips. Det är svårt men du kan du. Vi lär oss så småningom.
Kram Eva K

Lotta sa...

Vilka ljuvliga färger!

Jessica sa...

Tack för dessa målartips. Jag gillar när man får lite tips av någon som är så duktig.

Heges lille hobbyverden sa...

Så bra at du deler din erfaring med maling med Promarkers med oss! Tusen takk!!

Klem Hege

Gurkiss Scrappande sa...

Tusen tack för att du visar hur du färglägger ansiktena. Jag tycker att det kan vara lite svårt med just ansiktena... Himla läckert.

Vilket underbart kort. Påskigt och härligt.

Kram Gurkiss

Sindra sa...

Underbart påskkort! Så fina stämplar! *gillar* En härlig färgklick nu i vintertid som gör att jag tror på att våren snart är här på riktigt och inte bara i almanackan! :)

Mag sa...

Oh wow I'm in love with this card !!!
Hugs
Mag :)

mamma0709 sa...

Tackr för tipsen med promakerpennorna, har själv precis börjat använda dom :-)
Stämplarna var jätte söta =)

La Vikinga sa...

Stämplat på framsidan av Cardstock? Had ejag inte sett förut men det ser ju riktigt bra ut!

La Vikinga

Pyzzlis sa...

Ett sånt sött påskkort...
och tack för tipset med promarkerpennorna...

Anne-Lie sa...

Det är så himla kul att följa din ProMarkers "Kurs" här i bloggen! Tack för att du delar med dig av dina trix och knix :o)

/Superteach

annkan sa...

Men vilken läcker trädstämpel! Den skulle jag väldigt gärna lägga till min Skogstokiga-samling. Och påskharen var inte tokig (hihi, kanske bara lite skogstokig) den heller.
Underbart kort!!