söndag 7 mars 2010

Måleritips Jordgubbe och dopkort från DT Ankie

Hej kära besökare!
Här kommer ett ProMarkers målartips från mig.
Idag har jag valt att visa hur jag målar en jordgubbe
och jag har använt mig av nedanstående färger.
Klicka på bilden för större format/Click to view in large size

.................................................
Här kommer ett tokcharmigt dopkort från DT Ankie
med Skogstokigas "Söt Dopstämpel"
och "Minibiljett-Baby"

Det var allt för idag.
Glöm inte att lämna kommentar för att vara med
i tävlingen. Sista dagen är idag.
Imorgon presenteras vinnaren :O)

Nästa måleritips från mig kommer att vara Pense/Viol

Skogstokiga söndagshälsningar
Petra

19 kommentarer:

Inga Larsson sa...

Tack för alla dessa måleritips..en guldgruva.Dina och dina DT-s kort är också en glädje.//Inga

Gro sa...

Så fint med malertips!
Liker også veldig godt dagens kort!

Anneli Mellstrand sa...

Kanon med måleritipsen........

Ett fint kort också

Ha en skön Söndag

//anneli

Cathrin sa...

Tack för målartips! Märkligt att det går åt 11 pennor för att färga en jordgubbe som är RÖD, men fint blir det.

Vilket sött kort sen då!

Kram cathrin

Lena sa...

Vad bra det är att få lite målartips, tack. Kortet är väldigt gulligt! Lena

Eivor/Ejja sa...

Så fint du färglägger och beskrivningen är verkligen bra!
Kortet är supersött.

Tack för inspirationen!
Eivor/Ejja

Anita sa...

Tack för jordgubbarna. Dina vill man ju äta opp. :o)
Jag uppskattar måleritipset så himla mycket ska du veta. Och nästa gång..... wow.... violer/penséer. När??
Ha en go söndag. Kramis

Anne sa...

Alla dina bär är ljuvliga!
/Anne L

Petra/Paradise sa...

Åter igen, tack för färgläggningstipset! Det ser ju så busenkelt ut...men sen att det är det VET jag att det inte är!!
Nästan så man överväger att det blir promarkers vid nästa inköp.
Använder du aldrig någon blenderpenna?

Trevlig söndag!!

LenA sa...

Man blir ju sugen på en "gubbe" så läckert är dom målade!

Ett härligt kort!
Kram

Jessica sa...

Verkligen stort tack för alla dessa kanonbra måleritips!

Soulsister sa...

Intressanta färgläggningstips. Vi jobbar lite olika med pennorna, kul!

Veronica sa...

Superfint kort, jättehärliga vårfärger och gullig stämpel.

Anonym sa...

Oj oj oj, att man kan måla sådär! Jag har mycket att lära här ser jag! Toppentips!
ninaerica

Anonym sa...

Håller med alla om dina målningstips. Verkligen gulligt av dig att dela med dig av dina kunskaper. Det blir ju så himla fint ! Kram Eva K

Therése Lundberb sa...

Det är så himla roligt att det så ofta kommer nya stämplar! Du bara sprutar dej nya idéer, underbart! synd bara att man måste välja vilka man köper...

annkan sa...

Snyggt färglagt!

Och vilket sött dopkort. :-)

Joan sa...

Rigtig sødt babykort :)

Marit sa...

jordbær er vanskleig oå fargelegge synes jeg..tenkte jeg skulle spørre deg om tips på jordbær da du la ut de andre..også kom det likevel:) Tusen takk:)