söndag 14 februari 2010

Skogstokig Alla Hjärtans Dag

Hej på er alla besökare!
Massor av kramar till er.
Idag ska ni få ett tips av mig i Alla Hjärtans Dag-present.
Nämligen ett pensel/pennställ (eller vad man vill ha i)

Jag har tagit ett lång papprör av kraftig
kvalitet (ej som toalettrullar).
Stl 55cm långt och 5,6cm i diameter

Sågat av det i fyra olika längder. Botten på varje
rör har fått förstärkning av grövre papper.

Limmat fast dem runt botten.
Förstärkt de limmade bottenkanterna med
hudfärgad kirurgtejp för att det ska bli hållbart
samt att inte kanterna ska synas igenom.
Därefter har jag klätt varje rulle i olika papper,
i det här fallet i afrikanskt tema.
Varje rulle har fått olika snöre i naturfärger.
Därefter limmade jag ihop dem. Rulle mot rulle med superlim.
När det torkat ställde jag penselstället på ett
bakplåtspapper och hällde trälim i mellanrummen.
Tagen som hänger har fått Skogstokigas
"MålarBus"
Så här ser det ut men mina penslar i. Hoppas att ni blir inspirerade.

Glöm inte lämna kommentar för att vara med i tävlingen.
Skogstokiga Hjärtans Dag-kramar
Petra

35 kommentarer:

loke / viggen sa...

Tack för inspirationen en tidig söndags morgon
// Lena

Anneli Mellstrand sa...

Detta skall jag pröva att göra
Tack för inspirationen

//anneli

Cathrin sa...

Största Alla Hjärtans-kramen till Dej Petra!!
Shit vad du är pysslig av dej, det blev ju skitfräckt.

Ha en bra dag!

Kram Cathrin

Petra/Trollet sa...

Vilken kanonbra idé!!!! Tack att du delar med dig, kan ju bli kanonbra present......

LenA sa...

Tack för tipset!
Ha en härlig Alla härtans dag!
Kram

Terese sa...

Riktigt läckra ställ :)

Susanne Friberg sa...

Hejsan
Nu behöver jag inte kasta rullen från foliepappert,som jag har i min hand,perfekt pyssel att göra med mina barn,tack för iden.
Ha en härlig Hjärte-Dag.
Vänligen Sanna Friberg

Soulsister sa...

Men Gud så underbara! Tack för tipset!
KRAM

Heges lille hobbyverden sa...

Tusen takk for KJEMPEFIN ide!!! Dette skal prøves!

Klem Hege

Linda Horn sa...

Sååå snyggt det blev!!!

Mag sa...

Wow !!! It's a big great idea and a wonderful project !!! I love it !!!
Thank you very much for sharing, I have to try now !!!
Hugs
Mag :)

Anne May sa...

Hei!
Kjempe smart og flott:)
Kansje eg skulle prøvd på en slik for alle mine malerpensler ligger i en skuff,he he.

Ha en flott dag!

ankieg sa...

Vilket bra tips!
Ha en riktigt skön dag idag.

Alla hjärtans kram
Ankie

Anita sa...

Tack för mer inspiration. Det blev så läckert. Jag har gjort min bok tack vare dej. Du är bäst.
Hjärtan kramar till dej

Vera sa...

Superbra idé!! Alla presentförslag är välkomna, nu får mina ljuspåsar en konkurrent i skaparhörnan :)
KRAM/ Vera

Anne Lundstedt sa...

Äntligen vet jag hur jag ska fixa min förvaring till diverse penslar och udda pennor. Tack!
/Anne L

Anonym sa...

viken superduper bra pryl att tillverka.måste pröva.
Helena

Gurkiss Scrappande sa...

Super snyggt och smart :)

Kram Gurkiss

annkan sa...

Vilket häftigt ställ för pennor eller penslar!
Det blev superfint- så även jag vill tacka för inspirationen.

Trevlig fortsättning på Alla Hjärtans Dag! ♥

Gro sa...

Den var kjempeflott, for en super ide!

Gry-Heidi sa...

Oi, så flott denne var, og idéen er super !
Takk for tipset :)

Klem, Gry-Heidi

lenascrappar sa...

Det var en kanonide!!!!snyggt med det afrikanska temat!!

Massor med kramar till dig på alla hjärtans dag!!!

Lena

Ellis sa...

Läckert penn/penselställ, det blev snyggt! =)
Hoppas du har haft en fin dag!
Kramar

Therése Lundberg sa...

Helmysiga penselställ! Kastas INTE i fortsättningen! Altrade en chokladkaka igår med Skogstokigas påskkärring som motiv - det roligasate och finaste jag skapat på läääänge! Det blir flera.

Milo sa...

Åh!!!! Jäklar vilka snygga!!!! Dem lär jag lifta! Fasen vad snyggt! Mina favoritfärger oxå! Hade passat fint här i vårt hem! =)

Kram Milo

Annika N sa...

Jättefina pennställ.
Vilken kanonbra idé!

Stinne sa...

Nøj hvor er den cute. Ville ønske jeg kunne lave en - men der er ikke plads i rodet på skrive bordet!

Anonym sa...

Vad mysigt det blev, ska nog göra ett till dottern som har pennor över allt. MVH Anna

Tygbiten sa...

Läckert! Tänk så fint det kan bli av en papprulle och dekoration.
Det här blir något att lifta :-)

Anonym sa...

Vilken rolig ideé!

// Charlotta

pippilotta74.bloggplatsen.se

ulrika_m sa...

Ja, snacka om att jag blev inspirerad av detta! Superläckert, jag vill också ha så fin penselförvaring! Måste hem och leta lämpligt rör att såga i bitar ...

Anonym sa...

Tack för en underbar blogg. Så fort jag går in blir jag så inspirerad och vill börja tillverka på en gång. Har köpt några stämplar av dig och det kommer bli många flera.
Kram Carina S.

Lottas vrå sa...

Vilken bra idé.Det ska man kanske pröva...
Tack för inspirationen

Pia sa...

super lækker beholder og så fint motiv stempel der bare matcher til

Monica =) sa...

Kul idé!!