tisdag 26 januari 2010

Skogstokig magnetbok till mina spellbinders

Hej alla besökare!
Idag presenterar jag min magnetbok som jag gjort
till mina spellbinders. Jag har skurit ut 6st jämnstora
bitar av kartongark. Därefter har jag klistrat Magnetpattor
med självhäftande baksida (finns på Panduro Hobby) och
klistrat mönstrade pappersark över sidorna.
Sedan har jag tagit min håltång och gjort hål på samma ställe
på alla arken och knutit ihop dem med tjockt hampasnöre.
(Tjockt hampasnöre finns att köpa på Biltema)
Ja, det blev en tjock och rejäl bok som lätt
kan fyllas på med fler sidor.
...............................................
Det Skogstokiga stämpelmotivet är "Tjej med kuvert"
och det är målat med Promarkers.
Närbild av motivet
Detalbilder av sidorna med spellbinders
Klicka på bilden för större format/click to view in large size
Hoppas att ni blir inspirerade.

Skogstokiga tisdagshälsningar
Petra

12 kommentarer:

Gro sa...

For en kjempeflott bok! Virkelig en smart ide, oppbevaring får vi jo aldri nok av i denne hobbyen!

Anita sa...

Hej!
Inpirerad? Oj,mycket. Det här ska jag lägga på minnet för det är så himla fiffigt. Tack och kram

Dot Scrap sa...

GENIAL ide.
Sådan en vil jeg også lave.
Tusind tak.
Dorte aka dot-scrap

Cathrin sa...

Himla smart idé. Vad fint boken blev, en sån vill jag ha men får nog anställa någon snart om alla mina viljor ska gå igenom, ha,ha.

Ha en bra dag kram Cathrin

Britt-Inger sa...

Vilken smart och trevlig idé... :)
Ha en bra tisdag.
Kram, Britt-Inger

Soulsister sa...

Superfint!

Anonym sa...

Gu´vad du e´ smart Petra !
Kram Eva K

Mag sa...

Wow great idea and gorgeous project !!! Thanks for sharing.
Hugs
Mag :)

Maria Ammar sa...

Jätteläcker!!! Då vet jag hur jag ska förvara mina spellbinders. :)

Så skoj att du fortfarane kikar in hos mig, fast jag blivit en riktig tråkmons! *jätteglad*

Kramizar Maria

ankieg sa...

Rackarns va bra, mina ligger i den uppklippta förpackningen huller om buller.
Ska pyssla på lördag och då kanske man skulle ge sig på en sådan.

Petra/Paradise sa...

Vilken himla bra idé! SJälv äger jag inte en endast spellbinder.
Men det tänker jag göra i framtiden! För när jag blir stor ska jag också köpa mej en Epic!! *nickar* ;)


Tack för inspirationen vännen!
KRAMAR Petra

lenascrappar sa...

Den är grym!!! Lite sotis..står på min önskelista oxo!! =)

Kram på dig!!!