fredag 22 maj 2009

Hej hej alla besökare!
Idag kommer två serier med bilder av min blomma.
De Skogstokiga stämpelmotiv jag har använt är
Grattiscirkel med Fjäril” och ”Kramtroll”.

Hur har jag gjort?
Jag har använt en tom snusdosa i mitten av själva blomman. En bambupinne och klätt den med papper. Borrat hål i snusdosan för att fixera ihop dem.
I själva blomkrukan ligger det oasis i mitten som jag satt bambupinnen i samt småsten vid sidorna för att få upp stadgan. Därefter har jag fyllt på med lecakulor. Krukan består av ett pastapaket som jag klätt med papper. Lite trixigt men jag fick ihop det minsann. Chalkat alla kanter. Tagsen hänger i hampasnöre.
(Hampasnöre finns att köpa i superstora rullar till bra
pris samt i olika tjocklekar hos Biltema.
Och det blir ju såååååååååå snyggt.)
Klicka på bilderna för större format/Click to view in large size

Det var allt för idag.
Imorgon kommer ett nytt inlägg.
Skogstokiga fredagshälsningar
Petra

2 kommentarer:

Soulsister sa...

Jättecharmig! Kul att ge bort eftersom den aldrig vissnar :)
kram

Milo sa...

Ååh!!! SÅ häftig blomma! Skitsnygg!!!! Vilken bra idé! =)

Kram