fredag 13 mars 2009

Här kommer mina hemmagjorda Skogstokiga blommor

Nu har den Skogstokiga kreativiteten kommit igång ordentligt.
Saknade lite blommor så jag funderade på hur jag skulle få till några själv.
Jag har gjort knapparna i kartong och scrappapper. Chalkat kanterna. Klistrat blad under och tryckt hål rakt igenom allt med en håltång. Sedan har jag trätt snöre igenom hålen. Och det blev riktigt bra.
Man kan till och med göra sina egna knappar på det här viset.
Det var allt för idag.
Skogstokiga fredagshälsningar
Petra
Klicka på bilderna nedan för att se dom i större format


7 kommentarer:

Madeleine sa...

Vilken rolig ide!

Kram Madde

Anita sa...

Hej Petra!
Tack för tipset. Himla kul idé.
Hoppas att du får en trevlig helg.
Kram, Anita

mia.t sa...

Suberbra idé Petra och så snygga de blev!!! Stöldvarning ;0)

Kram Mia

Soulsister sa...

Kul o fint!

Anneli sa...

Så underbara blommor, tack för tipset det blir lift varning på dessa.

Hoppas du hittar en massa roligt på mässan i helgen
Kram Anneli

Sunblizz sa...

Åh Petra! Dessa blommor är superläckra! SKogstokigt Läckra! Måste jag testa att göra i helgen! =)


Trevlig Helg & Kram!

// Sara

Caroline sa...

Vilka fina knappar! De måste jag testa någon gång..