lördag 3 januari 2009

Skogstokiga kort

Här har jag gjort ett riktigt "Frostigt" grattiskort med Skogstokigas stämplar
"Charmig Älva",
STÄMPELNYHETEN "Cirkel med grattistexter"
och "Carpe Diem-cirkel".



Här nedan har jag gjort ett påskkort med "Blommor i cirkel" och "Flicka med fågel".
(OBS! Jag målade fågeln som en påskkyckling)
TIPS! Flicka med fågel kan användas till alla årstider.
Den kan målas som julmotiv. Fågeln förvandlas då till domherre och flickan målas i julröda färger.
Målas den som sommarmotiv kan fågeln målas som blåmes och flickan i sommriga färger.

Lycka till med fantasin!
Petra

6 kommentarer:

joggemia sa...

Helt underbara kort och underbara motiv!! Ser också fram emot vad Lena hittar på...har träffat henne ett par gånger och hon är så bra! =)

God fortsättning!

Kram!

Anneli sa...

Vilka härliga och underbara kort och så söta och användbara stämplar.

Tack gulliga för din goa kommentarer du skriver i min blogg

Önskar dig en God fortsättning Kram Anneli

Cathrin sa...

Hallå där!! Snacka om att bli inspirerad,du är ju helt suverän på att göra fina kort. Jag blir nyfiken på vilka färger du använt i blomcirklen som var såååå fin i sina färger. Ha det gott vännen,kram Cathrin

Sara sa...

Så fint!!! Jag tror jag måste skaffa på mig fler skogstokiga!!!!!!!! :D

Kramis!

Elenor sa...

Tjusiga kort! =)
God fortsättning!
Carpe diem-stämpeln är väldigt användbar!

Kram Elenor

Soulsister sa...

Instämmer i alla ovanstående hejjarop! Måste dock hia mig lite med alla inköp...hinner inte använda de stämplar jag har...o ja har ju en del ;)

KRAM från mig